14 Ekim 2016 Cuma

Dinle...


Merhaba blog  komşularım. 
Hayatın her alanında karşımıza çıkan , özellikle sosyal medyada sıkça rastladığımız özünü kaybedip kendisi olamayan kişilere bir parça değinmek istedim. Son günlerde sosyal medyada denk geldiğim bazı paylaşımlar ve sevgili Mayıs Yağmuru ' nun  dünkü yazısında değindikleri bunda etkili oldu diyebilirim . 
Ekranlardan severek takip ettiğim Dr.Zafer Akıncı geçenlerde bu konulara değinmişti. Bende hem onun hemde kendi düşüncelerimin yansıması olacak bu yazıyı paylaşmak istedim. Yine insana dair, yine herşeyden biraz...


Hiç bir şey göründüğü gibi değildir. Sosyal medyada gördüğünüz mutluluk tablolarına bakarak birilerini değerlendirme hatasına düşmeyin. Eğer herkes bu kadar hayatından memnun olsaydı psikolojik sorunlar, aldatmalar vs... bukadar artmazdı. Bunu aklınızdan çıkarmayın . Ve bir başkasına özenip '' niye onda var bende yok''  diye kendinizi boşuna üzmeyin. 
Blogger' da da bu duruma rastlıyoruz. Göstermelik sevgiler, emek harcanarak yazılmış blog yazılarını taklit etme, beklenti içinde olma ve daha nice durumlar.


Böyle durumlarla karşılaşınca üzülüyoruz haliyle. Belki tepki gösterince haksızlığa da uğruyoruz. Bu reel hayatta da böyle. İşte bu yüzden :
''Size doğru düzgün bir katkısı bile olmayan insanların hayatınız hakkında söz sahibi olmasına izin vermeyin . ''  
Tıpkı daha önce benim ve sevgili ''Daha Mutlu Daha İyi Bir Hayat Mümkün'' ün paylaştığı Nadide Hayat filminde verilen mesaj gibi '' ne derler'' diye düşünüp asıl yapmak istediğinden vazgeçen, kendisi olma cesaretini gösteremeyen nice insanlar var. Aynı yukarıda gördüğünüz görseldeki gibi...


Yazılan mesajlar, kullanılan emojiler ve o andaki yüz halleri. 
Buna ''mış'' gibi yapmak diyorum. Bu duruma reel hayatta da rastlıyoruz, sanal ortamda da. Kalbimizden geçmeyeni dilimize değdiriyor, hissetmediğimizi yüzümüze maske olarak yerleştiriyoruz.

Hiçbirimiz mükemmel değiliz. Fakat en azından özgün olmak, kendimiz olmak için biraz olsun çabalayabiliriz öyle değil mi?  Geçmişte türlü hatalarımız olmuştur, Bizlerde belki bu tarz durumlara düştük zamanında. Fakat hala öğrenciyiz şu hayatta. Öğreniyoruz. Bende öyle. 
Tıpkı Aşık Veysel'in dediği gibi. ''Uzun ince bir yoldayım, gidiyorum gündüz gece'' . 

Sevgi ve selam ile...

_Sade_ 









40 yorum:

  1. Canım benim ne güzel anlatmışsın :) Böyle senin gibi düşünen insanlar dilerim artar,giderek büyürüz ve Dünya daha yaşanılır bir hale gelir.Yazının içeriğinde bana da yer verdiğin için gönülden teşekkür ederim :) Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım, güzel dileklerin için amin diyorum :) Birbirimizden öğreneceğimiz çok şey var. Senin paylaşımlarından da çok şey öğreniyoruz. Farkındalık yaratıyorsun. İnan senin gibi yol gösterici insanlara ihtiyacımız var. Hem mesleki açıdan hem de insan olarak değerli bir arkadaşımsın. Tüm güzel sözlerin için teşekkür ediyorum. Bildiğimiz ne varsa paylaşmak güzel.

      Nadide Hayat bizim ortak noktamız gibi birşey oldu canım :))

      Kucak dolusu sevgiler, selamlar sana.

      Sil
    2. Benim Mesajım Gelmedi mi ??

      Sil
    3. Geldi şekercağzım geldi. Ancak müsait oldum geldim hemencecik :)

      Sil
    4. Hahahahaha Bende bakıyorum Nereden nereye gittim diye başkasına mı attım ne yaptım dedim :)

      Sil
    5. Hehee :) Bende bazen yaşıyorum onu. Hatta dün az kalsın kaza ile yorumlardan birini siliyordum. Son saniyede uyandım :))

      Sil
  2. Alkışlıyorum Yazın 10 numara Yıldızlı 5 lik olmuş Bu kadar Kasmaya gerek yok Neysen osun Cancağızım Güzel paylaşımın İçin Tebrik ederim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim sevgili Mayıs. Birbirimize ayna olduk, hem içimizi döktük hem paylaştık. Hayat kısa ve paylaşmaya değer.
      Selam ederim güzel yüreğine.

      Sil
    2. Ben teşekkür ederim Layık bulup yazdığın İçin ayrıca Minnettarım Sevgili sade

      Sil
    3. Karşılıklı hissettik paylaştık, ayna olduk cancağzım. Aynı duygularda buluşmak güzel. Kucak dolusu sevgi gönderdim güzel kalbine. Öperim :)

      Sil
  3. Severek okudum ve tamamına hak verdim. Çok anlamlı bir konuya değinmişsiniz. Emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin de okuyan gözlerinize sağlık. Bu güzel sözler için teşekkür ederim.

      Sevgi ve selam ile.

      Sil
  4. Çok beğendim. Bitiş hele :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu sözün üzerine bitişteki şarkıyı bi dinlemeli. Kulaklarımızın pası silinmeli, ruhumuza şifa olmalı :)

      Sevgi ve selam ile :)

      Sil
  5. Çok faydalı bir yazı Arzu'cuğum, sosyal medya eskiden yoktu insanlar daha olduğu gibiydiler, birbirleriyle konuşuyorduk ama yüzyüze öyle mesajla - tık tık - dediğin gibi emojiler atarak değil. Ve yüzümüze maske takamıyorduk. Gelin damat fotoğrafı harika!:) Kimse göründüğü gibi değil çok haklısın. Benim de en korktuğum şey bu çünkü bir insan maskesini çıkartınca hayal kırıklığına uğruyorum. :( kendimiz olalım..
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sözlerine sonuna kadar katılıyorum Müjde ablam. Şimdi dostluk, arkadaşlık gibi kavramlar dediğin gibi tık tık , bir emoji atarak, bir iki tatlı söz söyleyerek , maske takarak sahte ilişkiler yaşanıyor. Kendimiz olmayı başarabilirsek hem kendimize saygımız artar hemde ilişkilerimiz daha tabii olur.

      Benden de sevgiler :)

      Sil
  6. Her kelimenin altına imza atabilirim ,Geçtiğimiz günler de ekrana geldi arkadaşımı aradım bak bahsettiğim film mutlaka izle diye. 50 yıl bile geçse örnek teşkil edecek kadar kıymetli bir eser bence de.Daha mutlu bir yaşam'ın bizler için hazırladığı konuları da çok beğeniyorum ikinize de sevgiler bırakıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sağolun ismi güzel Hatice hanım :) Filmi 10 kere de seyretsem yine de bıkmam :)

      Benden de kucak dolusu sevgiler, selamlar size.

      Sil
  7. Harika tespitler. Sade komşu 20 yıl oldu bu aleme gireli ben 😁 Neler gördüm neler.. Heheh komedi den ibaret herşey. Ha iyiler yokmu var tabi ama ama işte ...Teşekürler. Harika yazı için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 20 Yıl off düşünemiyorum bile. Dile kolay :) Bende şahit oldum bazen öyle şeyler duyuyorum ki şu pembe dizileri aratmıyor duyduklarım. Haklısın komik geliyor gerçekten. İyiler artarak çoğalsın dilerim. Çünkü iyilik insana yakışan en güzel şey.
      Bende teşekkür ederim bu güzel yorum için :)
      Sevgi ve selam ile.

      Sil
  8. sade yine harika bir yazıya imzanı atmışsın.. en sondaki fotoğrafı özellikle çok beğendimm.. emeğine sağlık..

    sevgilerle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim sevgili Merve. Aynı düşüncelerde olmak, ortak duygularda buluşmak güzel. En sondaki fotoğrafı bire bir yaşadım. Bir arkadaşım yanımda arkadaşına mesaj yazarken tıpkı resimdeki gibi gerçek yüz ifadesiyle çelişen emojiler gönderiyordu. Dayanamadım ve ''gülmüyorsun ki kuzum niye gülen yüz gönderiyorsun'' dedim. Aldığım cevap ''amaan boşver'' oldu. ''Gerçekten güldüğünde gülen yüz göndersen ya '' dedim ama daha fazla üsteleyemedim. Mış gibi görünmekten öteye gidemiyoruz ne yazık ki.

      Benden de sevgiler, selamlar.

      Sil
  9. Olduğundan farklı görünmeye harcanacak enerji ne yaratıcı şeylere harcanabilir oysa ki, değil mi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın sevgili Handan haklısın :)
      Bugün mahallemizin internetinde sorun vardı hala duzelmedi. Mobilden yazmakta zorlanıyorum. Geç yanıt verdiğim için kusura bakmayasın canım :) öperim.

      Sil
  10. Yazdıklarına katılmamak mümkün mü sevgili Arzu? Yazmayı çok sevmeme rağmen bloglarda ürkek ve çekingen adımlarla dolaşıyorum. Hiç kimseyi gerçek yüzüyle tanımıyoruz, ne kadar güvenebiliriz bilmiyoruz. Bence iyi niyet çok önemli, kişiliğe sataşmamak önemli. Bloglar arası tartışmaları bilmiyorum çünkü karışmamaya özen gösteriyorum. Ve inan yetişkin insanlar arasındaki bu atışmalar bana çocukça geliyor.
    Aslında kırgınlıklar açık yüreklilikle açıklanmalı.Küsmek değil ama daha mesafeli davranılabilir. Ben incinirsem gönülden incinirim ama nedenini açıklarım da. Yoksa "dağ dağa küsmüş dağın haberi yok" durumuna düşmemek lazım.
    "Bıçak yarası geçer, dil yarası geçmez" deyişi ne güzeldir.
    Yarasız-beresiz sağlıklı günler diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Duygularıma tercüman oldunuz güzel öğretmenim. Aslında hayatın her alanında bu tarz hadiselerle karşılaşıyoruz . Bende çocukça buluyorum ve mümkün olduğunca uzak duruyorum. Oturdugum mahallede internette sorun var. Mobilden yazmak zor oluyormuş. Hani tabletle ilgili yazdıklarıniź vardi ya. Şu an daha iyi anlıyorum sizi :)
      Teşekkur ederim bugun dogumgunum. Son sozleriniz dua gibi geldi bana guzel ogretmenim. Kucak dolusu sevgiler .

      Sil
  11. Blog ortamında daha çok acemiyim diyebilirim. Neyin ne olduğunu çok da anlamış değilim doğrusu, yazılarımı yazarken en önemlisi yorum bırakırken çok dikkat etmeğe çalışırım bilmeden birini incitirim diye. Çünkü insan bazen anlatmak istediğini tam ifade edemiyor (benim gibi) karşı tarafın iyi niyetine kalıyor seni anlamak. Yazınız çok düşündürücü bi okadar da güzel hele de görsellerle birbirini tamamlaması........
    Sevgili Sade Biz yine de yüreğimizin sesini dinliyelim..
    Kuçakkkkkkkkkkkkkkdolusu sevgi ve selamlar gönderiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel söylemişsin sevgili Gezgin. Çokta güzel ifade etmişsin. Düşüncelerimiz farklı değil birbirinden. Ortak duygularda buluşmak ne güzel. Haklısın yalan söylemeyen yegane rehberimize yüreğimizin sesine kulak verelim biz.
      Iyiki varsın dost Gezgin. Taaa oralardan ulaştı samimiyetin. Bendende kucaaaaaak dolusu sevgiler ve selamlar sana. Teşekkür ederim...

      Sil
    2. Geç kalmış olsam da doğum gününü kutlamadan duramam. O güzel yüreğin de sevgi bedenin de sağlık hiç eksik olmasın sevdiklerinle ve sevenlerinle uzun yılların olsun sevgili Sade,em.(Arzu)

      Sil
    3. Ahh ahh ne güzel ne içten bir kalbin var senin sevgili Gezgin. Geç kalmak olurmu hiç. Önemli olan düşünmek. Çok düşüncelisin inan. Çok teşekkür ederim güzel dileklerin için. Amin . Hepimiz için amin. Hayatımıza sevgisiyle dokunan dostlarımïz olsun dilerim. Sende oylesin benim için. Kalbinin güzelliği yolunu aydınlatsın.
      İçten teşekkůrler güzel yürekli dost...

      Sil
  12. Bazı yorumlar iki kez yayınlanıyor ya da bazen kaybolup gidiyor. Umarım kısa zamanda internet sorunu çözümlenir. Böylesi bir durumda ben "tasarım"dan girip yorumları tıklayarak iki yorumdan birini (üsttekini) siliyorum.
    Doğum gününü kutluyorum sevgili Arzu. Önündeki yaşlar en güzel yaşların olsun. Her şey dilediğince gerçekleşsin. Ben de yorumu geciktirdim diye üzülüyordum. Oysa kutlama fırsatı bulduğuma sevindim.
    Esenlikler diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çook teşekkür ederim güzel öğretmenim. Ne güzel dileklerde bulundunuz. Amin diyorum ve yürekten teşekkür ediyorum. Dilerim hayatımïzın geri kalanını sağlıkla, sevdiklerimizle geçirir ve birlikte daha nice güzel anlarımızı şimdiki gibi paylaşırız.
      Kucak dolusu sevgiler gönderiyorum size. Selam ile.

      Sil
  13. Merhaba blogunu yeni kesfettim 😊 artik burdayimm. Bana da beklerimn😆

    YanıtlaSil
  14. Sadeleşme yoluna girmeden önce de dört yıl boyunca blog yazdım, herkes kardeş gibiydi. Yorumlaşmalar, birbirinin blogunu önermeler... Sonra sosyal medyadan kazanç sağlamalar başladı ve herkes şahane mutlu bir profil oluşturup daha fazla kazanma sevdasına kapıldı. Sonra birbirini satmalar, durumun bilincinde olmayan takipçilerin pohpohlamaları vs derken samimiyetsiz kazanç kapıları oluşmaya başladı. Hala çok az insan farkında ya da göre göre takip etmeye devam ediyorlar. Hal böyle olunca bin bir emekle yazılan blogların okunurlukları düştü... Her şey gibi bloglarda tüketim toplumuna kurban gitti...
    Umarım insanların gözü açılır
    Hep sevgi ile,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, hoş geldiniz.
      İçinde gerçek samimiyet olmayan , diğer bir deyişle sahte olan herşey birgün gün yüzüne çıkıyor ve bitiveriyor.
      Bende dilerim sahteciliğin çokça olduğu sosyal medyada samimi insanlarla yollarımız kesişir.Değerli yorumunuz için çok teşekkür ederim
      Sevgi ve selam ile.

      Sil
  15. Hay kalemine sağlık :) Çok doğru yazmışsın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Hoş geldiniz :)
      Teşekkür ederim. Okuyan gözlerinize sağlık.
      Sevgi ve selam ile.

      Sil
  16. blogunu yeni keşfettim bende beklerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, hoş geldiniz.
      Teşekkür ederim.

      Sil