9 Haziran 2016 Perşembe

Rumi' den...

 
 
 
 
Öyle karanlık bir geceyim ki aya isyan ettim.
Öyle kimsesiz ve yoksulum ki, yine de sultana isyan ettim.
O güzeller güzeli lütfetti de çağırdı beni,
Gitmiyorum evine, yoluna izine isyan ettim...
İnatlar etse sevgilim, üzse beni, yine de "âh" demeyeceğim, "Âh" çekmeye de isyan ettim..
Parayla, şanla, mevkiiyle çelmek isterler aklımı,
Bilmezler paraya da, şana da, mevki ye de isyan ettim..
Paslanmış bir demir zerresiyim ama yine de mıknatıslara isyan ettim..
Kuru bir saman çöpüyüm ama kehribarlara isyan ettim..
Öyle bir zerreyim ki ben, isyan ettim dört unsura..
Havaya, ateşe, suya ,toprağa; İsyan ettim beş duyuya..
Beş altı dediğin nedir ki senin..
Öyle bir zerreyim ki ben, bir olan Allah'a isyan ettim..
Sen bu söze dayanamazsın, çünkü suyun dışındasın..
Şems'e benzediği için ben, güneşe isyan ettim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder